pondělí 15. května 2017

Plošné spoje doma

Když mi bylo -náct, vyráběl jsem podomácku plošné spoje různými postupy, ale všechny jsem je bohužel od té doby zapomněl. Zkoušel jsem tehdy lak, fix, jakýsi asfalt, vosk, frézku a jiné podivnosti, ale detaily odvál čas. Proto když jsem se k pájení po čtvrtstoletí vrátil, dlouho jsem se vyhýbal tvorbě plošných spojů (jelikož jsem nevěděl jak na to). Přes tento vytištěný obraz návrhu plošného spoje, s dostatečným okrajem (nám se osvědčil 1cm), přelepíme lepící páskou barevný lepící papír a to lepivou stranou nahoru. Tyto barevné lepící papíry lze koupit v každém papírnictví a jejich cena se pohybuje okolo Kč.


Znovu vložíme papír s nalepeným kusem barevného papíru do tiskárny a dáme opět tisknout. Proces výroby plošného spoje jsem si dovolil zdokumnetovat, možná. Bohate staci pretrit lakem na plosne spoje je fajn, ale ten doma nema a. Vyrobit plošný spoj rychle, levně a kvalitně, zejména když nechceme. Pokud jste v oblasti elektroniky začátečníci, asi by vás zajímalo, jak si doma vyrobit Desku. Nevýhodou je občasné odlúpenie toneru čo treba opraviť fixkou na plošné spoje.


Podkladová fólia zo samolepky je lahko dostupná (odpad v reklamnej firme) a nestojí nič oproti špeciálnym fóliám na DPS, na ktorých toner nedrží až tak dobre. Fotopapier treba vyskúšať, nie každý sa dá bez problémov použiť. Pájení, plošné spoje Popis Na laserové tiskárně nebo kopírce se na tento povlak zrcadlově natiskne obrazec spojů, který se potom teplem a tlakem přenese na měděnou plochu desky. Jak vyrobit plošný spoj?


V obvodu je však použit tranzistor BD911. Neměl jsem příslušnou knihovnu pro BD911. Již pěknou řádku let mi doma leží chemikálie pro leptání plošných spojů. Největší překážka pro mne byl osvit desky UV zářením. Při použití UV trubic pro mne byl výsledek vždy nejistý.


Proto jsem investoval do trochu sofistikovanějšího řešení a koupil osvitovou jednotku na plošné spoje , se kterou je výroba. Výroba tištěného spoje, od začátku do konce. Video trvá necelých minut a věřím, že všichni vydrží až do konce. Cuprextitové desky pro plošné spoje. KiCad includes a 3D viewer which you can use to inspect your design in an interactive canvas.


Multiple rendering options allow you to modify the aesthetic appearance of the board or to hide and show features for easier inspection. V mém příspěvku o výrobě plošných spojů doma i venku jsem popsal dvě firmy, které plošné spoje komerčně vyrábějí - jedna je v USA a druhá v Číně. Měl jsem tehdy za to, že všechny české firmy se zbláznily a zhotovit zde malé plošné spoje v kusovém množství za rozumnou cenu je prostě nemožné, a proto jsem se zaměřil na zahraničí. Na cuprextit nakreslíme obrázek spoje , tzn. Měď, která nebude zakryta barvou, bude v následném kroku odleptána.


Desku necháme chvíli zaschnout na vzduchu a pak ji položíme na hladinu leptacího roztoku v misce. Leptání je potřeba provádět dostatečně dlouho, aby se odleptala veškerá nepotřebná mě ale ne. A guide on how to verify the installer is available here: Windows Installer Verification Guide.


A valid official KiCad signature has: Signer Name Simon Richter. Issuer DigiCert SHAAssured ID Code Signing CA. Pokud leptám větší plochu spoje , klidně postříkám papír přímo na desce (osvit trvá docela dlouho a Transparent se rychle odpařuje).


Pro větší plošné spoje je ovšem nutné vytisknout plošný spoj na fólii – nemusí se stříkat sprejem Transparent a výsledek je lepší. Pre všetkých amatérov, ktorí doma častokrát potrebujú spraviť plošné spoje ponúkame možnosť vyrobiť si ich v prvotriednej kvalite. Plošné spoje - Katalog. Negatívny suchý fotorezist používajú výrobcovia profesionálnych plošných spojov. Dosahujú sa s ním vysoké presnosti, vyvolaný obrazec je vysoko odolný aj v silne kyslom prostredí.


Re: Ako na plošné spoje ! Hodnotenie: 1) Od: martin- 16. A svete div se, potrebuju kusy. Fakt mi prijde mit lepsi za tydny relativne profi desku se vsim vsudy a treba ve fancy cervne barve, nez domaci krivolake patlamo. Na stránke je kalkulátor, kde sa dá vyrátať cena.


Profesionálny dvojstranný plošný spoj pre priemyselné použitie sa dá kúpiť už za Eur.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.

Zubní ordinace slavonice

Nabízíme profesionální služby v oblasti stomatologie, stomatochirurgie, implantologie a parodontologie. Vážení spoluobčané, rádi bychom Vá...